13-22 вересня 2013


Новини

ГОГОЛЬFEST день 1: ДОЩ, ЗАВОД, МУЗИКА ТА МЕТАЛЕВИЙ ГОГОЛЬ


ГОГОЛЬFEST-2013 відкривали таємнича ДахаБраха та ексцентричне фрік-кабаре Dakh Daughters, котрі оточили промзону потужними звуками барабанів та віолончелі.

Ангар електромеханічного заводу на Видубичах, оздоблений вітражними розписами та відео-артом, прийняв першу хвилю гостей та учасників фестивалю. Весь простір промзони був залучений до процесу мистецької трансформації. Химерні постаті у весільних сукнях, які обліпили дерев’яні подіуми, танці під дощем, інопланетні гомункули, що хаотично пересувалися заводом, тематичні інсталяція на кожному кроці. Ну і, звісно, ні Бог, ні Цар, ані Герой - металевий Гоголь власною персоною у сяйві софітів та золотому пилі.

Ті, хто воліли спокою, мали можливість відвідати відкриття академічної сцени «Музичний неф». Щоб усамітнитися і подумати, виявляється не потрібно тиші. У цьому переконалися слухачі проекту «Duo nostri temporis» від одного з найбільш знаних експериментаторських ансамблів «постакадемічної музики» Ensemble Nostri Temporis. Виконавці представили концептуальні дуети різних комбінацій (флейта, кларнет, фортепіано). Поринути у роздуми над тонкощами «піанісимо» слухачам не завадило навіть сусідство «гучної» вуличної сцени.

Ще одним дійством відкриття був перфоменс, який поєднав у собі музичне і кіномистецтво. Національний центр Довженка та Коло. Дзиґи презентували стрічку Миколи Шпиковського «Хліб» (1929). Фільм дивилися не лише прихильники авангардного українського кінематографу, а й шанувальники творчості гурту Port Mone. Цей білоруський гурт створив музичний супровід до «Хліба», який здався по-справжньому невіддільним від подій на екрані. За словами організаторів, показ стрічки був прем’єрним, адже вона довгий час була заборонена радянською владою. Майстерна режисерська робота, нестандартна зйомка, сучасний темпоритм монтажу, сюжет, сповнений символів, передають дух епохи колективізації, зміни режиму.

Також в рамках відкриття відбувся резонансний перфоменс «Ka te t’ui» від Poema Theatre під керівництвом хореографа Валентина Цзин. Перед акторами стояло завдання через хореографію та імпровізацію  показати ірреальний світ, який складається з ритму, кольору, світла та звуку. Думка дійства спрямована на існування простору, котрий дозволяє вийти за межі свого центра і усвідомити себе не як частину світу, а індивідуально. «Ka te t’ui» - це гротеск, що жадає вбити старий світ і відкрити невичерпний простір.

Не забудьте, що цього року BeTV - наще фестивальне телебачення! Тож ви можете мати живі трансляції на вашому сайті просто з майданчиків фестивалю!